eTwinning

Elevii Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria se pregătesc să finalizeze un nou proiect eTwinning

Anul şcolar 2021-2022 reprezintă pentru elevii Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria un an fructuos din punctul de vedere al implicării în proiecte eTwinning. Unul dintre acestea este proiectul ”Seasons through the eyes of children”, proiect iniţiat de prof. Cornelia Alina Moţ de la Şcoala Gimnazială Găvojdia, judeţul Timiş şi prof. Corina Valentina Voicu de la Colegiul Tehnic Aiud, județul Alba. Din septembrie 2021 si până la sfârșitul lunii mai 2022, elevi provenind de la trei clase  ale școlii noastre, clasa I C - P.I.P Achim Paula, clasa a III-a C – P.I.P. Cătrună Liliana și clasa a VI-a B- prof. Dobrin Paula, colaborează cu elevi din școli partenere din Armenia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Italia, Lituania, Macedonia de Nord, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Turcia si Ucraina, în cadrul proiectului ale cărui activități bogate și variate vizează cele patru anotimpuri şi toate elementele specifice acestora: natura în cele patru anotimpuri, condiţiile meteorologice, activităţile sezoniere ale oamenilor și tradițiile si sărbătorile reprezentative pentru fiecare anotimp. De-a lungul proiectului, elevii au desfășurat diferite activități colaborative în echipe mixte cu elevi din alte țări prin care și-au  dezvoltat imaginația, creativitatea (concepând diverse produse – logo-uri, postere, desene/picturi, felicitări, decorațiuni, videoclipuri, jocuri, cărți colaborative, prezentări colaborative) și spiritul de echipă, și-au ameliorat nivelul de utilizare a limbii engleze (schimburile dintre participanți efectuându-se în limba engleză) și a instrumentelor Web 2.0 în crearea sarcinilor,  și-au îmbogățit cultura generală cu elemente legate de tradițiile și obiceiurile specifice fiecărui anotimp înțările participante în proiect și, nu în ultimul rând și-au dezvoltat empatia pentru natură şi frumuseţea ei în diferite anotimpuri. Proiectul se va finaliza cu realizarea unui portofoliu cu produsele realizate de parteneri, cărţi electronice, poeme acrostice şi videoclipuri cu activităţile colaborative. Participarea la acest proiect înseamnă atât pentru profesori, cât şi pentru elevii o permanentă provocare, o inedită experiență de învățare, dar și o nouă practică educativă menită să stimuleze creativitatea copiilor și motivația acestora pentru învățare. Mulțumită eTwinning, cadrele didactice și elevii din şcolile ţărilor europene se pot bucura de o experiență de învățare deosebită folosind platforma de comunicare prin care se promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei.

C.P.P.E., Prof. Dobrin Paula 

Elevii Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria se pregătesc să finalizeze un nou proiect eTwinning

Anul şcolar 2021-2022 reprezintă pentru elevii Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria un an fructuos din punctul de vedere al implicării în proiecte eTwinning. Unul dintre acestea este proiectul ”Seasons through the eyes of children”, proiect iniţiat de prof. Cornelia Alina Moţ de la Şcoala Gimnazială Găvojdia, judeţul Timiş şi prof. Corina Valentina Voicu de la Colegiul Tehnic Aiud, județul Alba. Din septembrie 2021 si până la sfârșitul lunii mai 2022, elevi provenind de la trei clase  ale școlii noastre, clasa I C - P.I.P Achim Paula, clasa a III-a C – P.I.P. Cătrună Liliana și clasa a VI-a B- prof. Dobrin Paula, colaborează cu elevi din școli partenere din Armenia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Italia, Lituania, Macedonia de Nord, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Turcia si Ucraina, în cadrul proiectului ale cărui activități bogate și variate vizează cele patru anotimpuri şi toate elementele specifice acestora: natura în cele patru anotimpuri, condiţiile meteorologice, activităţile sezoniere ale oamenilor și tradițiile si sărbătorile reprezentative pentru fiecare anotimp. De-a lungul proiectului, elevii au desfășurat diferite activități colaborative în echipe mixte cu elevi din alte țări prin care și-au  dezvoltat imaginația, creativitatea (concepând diverse produse – logo-uri, postere, desene/picturi, felicitări, decorațiuni, videoclipuri, jocuri, cărți colaborative, prezentări colaborative) și spiritul de echipă, și-au ameliorat nivelul de utilizare a limbii engleze (schimburile dintre participanți efectuându-se în limba engleză) și a instrumentelor Web 2.0 în crearea sarcinilor,  și-au îmbogățit cultura generală cu elemente legate de tradițiile și obiceiurile specifice fiecărui anotimp înțările participante în proiect și, nu în ultimul rând și-au dezvoltat empatia pentru natură şi frumuseţea ei în diferite anotimpuri. Proiectul se va finaliza cu realizarea unui portofoliu cu produsele realizate de parteneri, cărţi electronice, poeme acrostice şi videoclipuri cu activităţile colaborative. Participarea la acest proiect înseamnă atât pentru profesori, cât şi pentru elevii o permanentă provocare, o inedită experiență de învățare, dar și o nouă practică educativă menită să stimuleze creativitatea copiilor și motivația acestora pentru învățare. Mulțumită eTwinning, cadrele didactice și elevii din şcolile ţărilor europene se pot bucura de o experiență de învățare deosebită folosind platforma de comunicare prin care se promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei.

C.P.P.E., Prof. Dobrin Paula 

Dear Earth este un proiect realizat pe platforma e-Twinning și desfășurat în perioada 2021 – 2022, la care au luat parte Turcia, România, Spania, Azerbaidjan și Letonia; un proiect inovator ce a folosit tehnici moderne de învățare și conștientizare în domeniul protecției mediului. Temele abordate sunt foarte importante, noi și de interes în întreaga lume. În cadrul proiectului, elevii au învățat despre țintele propuse la nivel global privind protecția mediului, folosind tehnica Brainstorming. Elevii au lucrat în grupuri mixte pentru a pregăti prezentări, cărți electronice, jocuri Kahoot, postere și documentare.  În cadrul proiectului au fost folosite instrumente web 2.o tools, copiii participând la webinarii/documentându-se. Toate activitățile au fost realizate de către elevi, acestia dezvoltându-și atât creativitatea, cât și lucrul în echipă și competențele de comunicare în limba engleză.



Dear Earth 



De-a lungul anului școlar 2021-2022, elevii clasei a III-a A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, au desfășurat 5 proiecte eTwinning :

1. „Music is from my heart”, proiect inițiat de prof. Asiye Tekiner de la Șehit Metin Arslan Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi, Çorlu, Turcia și prof. Gamze Fatma Duman de la Kiraz Çok Programli Anadolu Lisesi, Kiraz, Turcia, desfășurat în colaborare cu școli din Turcia și Spania, prin intermediul muzicii, ca mijloc universal de comunicare. Elevii din școlile partenere au desfășurat activități de traducere a unor cântece din limba maternă în limba engleză și invers, activități colaborative de realizare a unui acrostih bazat pe titlul proiectului, a unei cărți colaborative sub forma unui dicționar ilustrat, toate aceste activități fiind desfășurate cu ajutorul instrumentelor Web 2.0.

2. „STEM of climate”, proiect inițiat de prof. Gül Dudu Menzi de la Milli Mensucat Ilkokulu Seyhan, Turcia și prof. Gülcan Çiçek de la Șehit Fatih Efiloğlu Ilkokulu Unye, Turcia, desfășurat în colaborare cu școli din Turcia, Italia, Croația. Activitățile desfășurate, numeroase și foarte interesante, au pornit de la ideea că unul dintre efectele schimbărilor climatice din ultimii ani este creșterea numărului de dezastre naturale. Dezastrele naturale precum cutremurele, incendiile și inundațiile, care sunt în creștere în lume, cauzate de schimbările climatice, au un impact mare asupra pierderii de vieți și proprietăți. Astfel, pe parcursul proiectului, elevii au vizionat diverse videoclipuri despre efectele cutremurelor, inundațiilor, incendiilor asupra schimbărilor climatice, au realizat și prezentat diverse materiale informative despre schimbările climatice, au desfășurat activități de diseminare de tip Answergarden, au realizat desene și diverse obiecte (clădiri și poduri rezistente, avioane de stingere a incendiilor), evaluări lunare a activităților prin jocuri precum Kahoot, Quizizz, Wordwall, activități colaborative de realizare de postere în cadrul Săptămânii Pădurii, acrostihuri pe tema siguranței online, realizarea unui calendar al mediului și a unor cărți cu activitățile desfășurate.

 3. „IKLIM MUHAFIZLARI- Climate guards”, proiect inițiat de prof. Arzu Yuksel Ozyigit de la Yildirim Bayezit Ilkokulu Merkez, Turcia și prof. Hatice Terzi de la Alatarla Ilkokulu Tașkopru, Turcia, în colaborare cu diverse școli din Turcia și Italia. Activitățile proiectului s-au referit la conștientizarea problemelor de mediu, a cauzelor care au produs aceste probleme și identificarea soluțiilor pentru un mediu sănătos, nepoluat. Elevii din școlile partenere au desfășurat variate activități: plantări de flori și copaci, realizarea unor insigne de „gardiani ai mediului”, fotografierea cerului din diverse locații în fiecare lună, schimburi de informații despre diverse probleme ale mediului, realizat în echipe, prezentarea anotimpurilor prin realizarea unor creații plastice, marcarea prin activități specifice a zilelor de 8 februarie – Ziua Siguranței pe Internet și 22 martie – Ziua Apelor, a Săptămânii Pădurii, realizarea unui acrostih referitor la mediu. 

4. „Learning is fun with super simple technology”, proiect inițiat de prof. Arife Akbenli de la Hakan Akbiyik Ilkokulu Pursaklar, Turcia și prof. Leila Jedi de la Mev Koleji Ozel Basinkoy Ilkokulu Bakirkoy, Turcia, în colaborare cu școli din Turcia, Italia, Portugalia, Spania. Activitățile desfășurate în cadrul proiectului au urmărit dezvoltarea abilităților de utilizare a limbii engleze, pornind de la ideea că adăugarea de distracție în procesul de învățare poate facilita învățarea și, deoarece generația Z este interesată de tehnologie, acest proiect îi motivează să participe activ în cadrul activităților. 

Utilizând variate aplicații Web 2.0., elevii au desfășurat diverse activități, precum: „My Superhero”, „My favourite fruit”, „My dream job”, „I love science”, acrostihuri, semne de carte, puzzle-uri, măști eTwinning, videoclipuri și cărți colaborative.

5. „Using web 2 tools for writing”, proiect inițiat de prof. Ecem Akinti de la Dilovasi Akșemseddin Ilkokulu Dilovasi, Turcia și prof. Feyza Belli de la Ozel Arsuz Yukseliș Ilkokulu Arsuz, Turcia, în colaborare cu alte școli din Turcia, care a urmărit exersarea abilităților de utilizare a instrumentelor TIC și îmbunătățirea abilităților lingvistice ale elevilor prin diverse activități: „Totul despre mine”, „Rutina mea zilnică”, „Profesii”, „Orașul meu”, „Hainele mele”, „Mâncăruri și băuturi”.

Scopurile principale ale acestor proiecte au fost : dezvoltarea spiritului de colaborare, îmbogățirea culturii generale, exersarea abilităților de comunicare într-o limbă străină, dezvoltarea creativității și a imaginației, a utilizării diverselor instrumente Web 2.0. prin realizarea unor logo-uri, postere, desene, videoclipuri și a altor materiale colaborative. Au existat diverse întâlniri organizatorice între profesorii implicați în aceste proiecte, precum și întâlniri între elevii școlilor partenere, în cadrul cărora au dialogat în limba engleză și au desfășurat diverse activități comune : cântece, dansuri, jocuri etc.

eTwinning oferă personalului didactic din şcolile ţărilor europene o platformă de comunicare, promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei.

În acest an școlar (2022-2023), elevii clasei a IV-a A, coordonați de P.I.P.

Anghel Elena-Angelica, desfășoară 4 proiecte eTwinning ("Our dear school", „

Let me tell you a story about a plant”, „THE SCREEN IS SMALL, MY

FAMILY IS BIG-EKRAN KÜÇÜK, AİLEM BÜYÜK” și „DIGITAL

MATHS”), la două dintre acestea fiind cofondatori ("Our dear school" și „THE

SCREEN IS SMALL, MY FAMILY IS BIG-EKRAN KÜÇÜK, AİLEM

BÜYÜK”), iar la două dintre ele având parteneri de proiect elevii clasei I D,

coordonați de P.I.P. Matei Florinela ("Our dear school" și „ Let me tell you a

story about a plant”).

1. Proiectul "Our dear school" este inițiat de prof. Natascia Pica de la

ICS 2 di Ferentino, Italia și prof. Anghel Elena-Angelica de la Școala Gimnazială

„Ștefan cel Mare” Alexandria și desfășurat în colaborare cu grădinițe și școli din

România, Turcia, Italia, Albania, Polonia, Lituania, Bulgaria și Grecia. Proiectul a

pornit de la ideea că în toate unitățile de învățământ din toate țările există o

multitudine de activități pe care profesorii și elevii le fac în fiecare zi, în fiecare

lună și pentru fiecare eveniment, de aceea activitățile propuse presupun

cunoașterea unor noi realități școlare de dincolo de granițele noastre naționale,

activități colaborative de exersare a competențelor digitale și lingvistice.

2. Proiectul „Let me tell you a story about a plant” este inițiat de prof.

Julijana Banovac de la  Osnovna škola "Dobriša Cesarić", Croația și prof. Chrysa

Bouboureka de la  2nd Vocational High School in Kozani, Grecia și desfășurat în

colaborare cu școli din Grecia, România și Croația.

Proiectul își propune să prezinte plante care sunt cultivate din vechime până

în zilele noastre și care oferă oamenilor produsele lor în scopuri alimentare,

farmaceutice sau cosmetologice. Fiecare școală-partener alege o plantă din

producția agricolă locală. Prin activități de cercetare, observare și colaborare, elevii

interacționează și cunosc poveștile acestor plante. Pe măsură ce proiectul

evoluează, ei descoperă produsele pământului din fiecare loc și biodiversitatea

fiecărei zone, fac schimb de cunoștințe, experiențe și practici privind cultivarea și

culturile acestor produse, recunosc importanța conservării plantelor locale și

necesitatea de a le proteja împotriva factorilor nocivi din zilele noastre.

3. Proiectul „The Screen Is Small, My Family Is Big-Ekran Küçük,

Ailem Büyük” este inițiat de prof. Canan Bozdemir de la Fatin Rüştü Zorlu

İlkokulu, Turcia și prof. Anghel Elena-Angelica de la Școala Gimnazială „Ștefan

cel Mare” Alexandria și desfășurat în colaborare cu alte școli din Turcia, Grecia,

Croația, Letonia și Azerbaidjan.

Proiectul a fost creat pornind de la ideea că tehnologia este un factor

important care ne face viața mai ușoară, dar suntem conștienți că suntem

dependenți de tehnologie fără să ne dăm seama în timp ce folosim tehnologie? Prin

activitățile propuse în cadrul acestui proiect se va urmări reducerea timpului în care

suntem dependenți de ecran, învățând să utilizăm corect tehnologia și permițând

elevilor noștri să facă activități cu familiile lor în timpul liber.

4. Proiectul „Digital Maths” este un proiect inițiat de prof. Hatice

Yavuzyilmaz de la Yıldıztepe İlkokulu , Turcia și prof. Ana Novikiene de la  

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija, Lituania și desfășurat în

colaborare cu școli din Turcia, Lituania, România, Bulgaria, Olanda, Macedonia de

Nord, Armenia și Slovenia.

Deoarece ne întâlnim cu inovațiile tehnologice zi de zi, prin acest proiect

sunt propuse activități prin care să integrăm noile tehnologii în educație, să

învățăm și să utilizăm diverse instrumente web 2.0, să folosim internetul în

siguranță în activități colaborative atractive.

ARTICOL_Bucuria invățării prin proiecte eTwinning.docx