Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare" Alexandria a obținut
PREMIUL al II-lea
la Conferința Națională eTwinning, 18-19 ianuarie 2025
După un an de muncă în strânsă colaborare, an în care alături de elevii și partenerii noștri, am cercetat, am descoperit, am creat, am inovat, am învățat, am legat noi prietenii care depășesc frontiere, în cadrul Conferinței Naționale eTwinning, am trăit bucuria aprecierii acestei munci susținute care a rodit frumos - Premiul al II-lea acordat proiectului nostru “ Unity in Diversity”. Mulțumiri alese fondatorilor proiectului Corina Voicu si Emine Ömüt Kaya, întregii echipe de proiect pentru colaborarea fără reproș, echipei eTwinning Romania si conducerii Școlii Gimnaziale «Ștefan cel Mare» pentru sustinere!
Povestea noastră europeană continuă în...școala noastra eTwinning
“Şcolile să fie nimic altceva, decât ateliere pline de activitate. Numai astfel vor putea să probeze toţi, în propria lor practică, adevărul că învăţând pe alţii ne învăţăm pe noi înşine.” Jan Amos Comenius
Pornind de la ideea că școala are misiunea de a permite fiecărui copil să crească, să-şi dezvolte spiritul, corpul şi inima, adică inteligenţa, sensibilitatea, creativitatea, să permită copiilor să înveţe să trăiască împreună, unii cu alţii, cu persoane diferite, să-şi poată ocupa progresiv locul în societate, să poată deveni cetăţeni activi, Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Alexandria, aflată în acest an școlar pe lista școlilor care au obținut titlul european „Școală eTwinning”, continuă, cu entuziasm și conștiinciozitate, seria de parteneriate școlare europene.
Astfel, deși foarte mici, dar foarte curioși și activi, elevii clasei pregătitoare A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, alături de elevii clasei a II-a D, coordonați de P.I.P. Matei Florinela, dar și elevii claselor a VI-a C, a VIII-a A și B, coordonați de prof. Dobrin Paula Daniela, sunt implicați în acest an școlar în mai multe proiecte eTwinning, cu tematică variată, fiecare dintre ele vizând formarea şi dezvoltarea unor competenţe din arii variate:
„Different cultures, the same emotions” este primul proiect eTwinning în care școala noastră este fondator. Alături de un partener din Turcia, Gürcan Erden, și o echipă de profesori din 10 țări europene, România, Turcia, Italia, Spania, Portugalia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Polonia, Grecia, ne-am propus prin acest proiect formarea și consolidarea abilităților cu rol de factori de protecție în prevenirea dezechilibrului emoțional, punând accent pe conștientizarea de sine, abilitățile de comunicare asertivă, gestionarea emoțiilor negative, capacitatea de a lua decizii pentru o dezvoltare sănătoasă. Acest proiect este axat pe dezvoltarea a cinci competențe cheie: autocunoaștere, auto-stăpânire, conștientizare socială, capacitatea de a lua decizii responsabile și gestionarea relațiilor interpersonale.
Un proiect ce are ca tematică protecția mediului înconjurător este „Green Schools and Flowers”, avându-i fondatori pe Hatice Yavuzyilmaz din Turcia și Ana Novikiene din Lituania. proiect la care participă profesori din România, Turcia, Lituania și Cehia. La acest proiect, din școala noastră, participă elevii clasei pregătitoare A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, și elevii clasei a II-a D, coordonați de P.I.P Matei Florinela.
„My Fairy Tale World” este un proiect eTwinning despre beneficiile nenumărate ale basmelor asupra dezvoltării personalității copiilor, avându-i fondatori pe Hatice Yavuzyilmaz din Turcia și Tilore Kortner din România, alături de alte școli din Turcia, Grecia, Bulgaria și România. Școala noastră, în calitate de membru în acest proiect, este reprezentată de elevii clasei pregătitoare A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, și elevii clasei a II-a D, coordonați de P.I.P Matei Florinela.
Gamificarea, un concept ce combină jocurile cu tehnologia, reprezintă o nouă provocare didactică care necesită angajarea elevilor, stimularea interesului acestora, dar în același timp păstrarea atenției elevului și menținerea unei atitudini pozitive față de mediul în care se află. Proiectul „Gamification”, care are fondatori pe Ivona Brkovic din Croația și pe Tomi Romero de Avila din Spania, la care participă elevii clasei pregătitoare A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, alături de foarte multe școli din Turcia, Croația, România, Italia, Grecia, Spania, Bosnia-Herțegovina, Lituania, Cehia, își propune să facă schimb de experiențe și cunoștințe despre această nouă provocare didactică.
De la începutul existenței sale, omul a fost în mijlocul naturii folosind toate darurile ei. Protejarea planetei „Pământ”, casa noastră a tuturor, este o problemă care trebuie să ne preocupe pe toți, adulți și copii, deoarece fenomenele de poluare nu cunosc distanțe și nu țin cont de granițe. De aceea, este necesară formarea conștientizării și a comportamentului ecologic prin orice demers educațional. Educația pentru mediu și educația pentru dezvoltare durabilă sunt recunoscute ca priorități educaționale necesare pentru formarea viitorilor cetățeni activi și conștienți de valoarea inestimabilă a mediului și a resurselor acestuia.
„Green Planet” este un proiect fondat de Moț Cornelia Alina din România și Elvan Yetkin din Turcia, proiect la care participă elevii clasei a VI-a C, coordonați de prof. Dobrin Paula, alături de școli din Romania, Turcia, Polonia, Grecia, Spania, Croația, Lituania, Moldova, Armenia, Portugalia, Albania, Italia, Macedonia, Georgia, Bosnia-Herțegovina. Scopul proiectului „Green Planet” este acela de a sensibiliza copiii la sustenabilitatea mediului, de a-i face din ce în ce mai conștienți de consecințele acțiunilor umane asupra mediului și de a-i învăța să adopte stiluri de viață durabile.
„Unity in Diversity” este un proiect eTwinning la care participă elevi ai claselor a VIII-a A și B, coordonați de prof. Dobrin Paula, alături de profesorii fondatori Voicu Corina Valentina din România și Emine Kaya din Turcia și de celelalte școli partenere din Turcia, România, Grecia, Italia, Croația, Ucraina, Franța, Albania, Georgia. Acest proiect vizează descoperirea sensului sloganului Uniunii Europene –„Unitate în diversitate”, cunoașterea simbolurilor europene și dezvoltarea abilităților specifice secolului XXI, necesare oricărui cetățean european.
Parteneriatele europene rămân promotoarele inovației continue a repertoriului didactic, un element pilon ale dezvoltării instituționale, o deschidere evidentă spre dimensiunea europeană. Învățarea interactivă, colaborarea cu elevi din alte școli similare europene, exersarea limbilor străine, dezvoltarea gândirii critice, a abilităților TIC și a lucrului în echipă sunt doar câteva din avantajele pe care le are un elev implicat într-un proiect eTwinning.
A fi școală eTwinning este o responsabilitate pe care noi, cei care am obținut această distincție, o avem față de alte școli, alte cadre didactice, alți elevi, alți părinți pe care să îi ghidăm și cărora să le arătăm că eTwinning înseamnă predare-învățare-evaluare, dar mai ales înseamnă comunicare, colaborare, gândire critică, dorința de cunoaștere, dorința de a schimba lucrurile în bine.
P.I.P. Anghel Elena Angelica,
Prof. Dobrin Paula Daniela,
Șc. Gimn. “Ștefan cel Mare” Alexandria
Cu emoție și nestăvilită bucurie tocmai am primit vestea că școala noastră a obtinut titlul de
Școală Europeană eTwinning 2023-2024
Felicitări tuturor cadrelor didactice, elevilor și parinților care, prin implicare, devotament și munca neobosită, au făcut posibilă obținerea acestei distincții onorante pentru instituția noastră!
Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare" - Școala eTwinning 2023-2024
PREMIUL al II-lea
obținut la Concursul "Made for Europe"
etapa judeteana - 22 martie 2024
În data de 22 martie 2024, în sala de conferințe a Centrului Județean de Resurse și de Asistență Educațională Teleorman, s-a desfășurat etapa județeană a Concursului Național „Made for Europe” 2024, aflat la cea de-a XXII-a ediție, concursul urmărește valorizarea și promovarea experiențelor pozitive în derularea proiectelor finanțate prin programele europene din domeniul educației, stimulând creativitatea, inovația și spiritul antreprenorial.
Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare" Alexandria a fost reprezentată în cadrul concursului de eleva Maria Isabel Licu de la clasa a VIII-a B care a prezentat un produs al unui proiect drag noua, proiectul “Fight for your rights!”- care ne-a adus o mare bucurie, bucuria aprecierii muncii noastre de către oameni a caror experiență în lumea proiectelor europene este bogată și foarte apreciată.
Proiectul eTwinning „Mutlu Ol - Be Happy”
Proiectul „Mutlu Ol - Be Happy”, desfășurat în anul școlar 2023-2024, a reunit parteneri din 3 țări: Turcia, România și Azerbaidjan. Acest proiect a avut ca scop îmbunătățirea abilităților de viață ale elevilor și promovarea unui echilibru sănătos între succesul academic și bunăstarea socială și emoțională a acestora, prin activități variate care susțin starea de bine și fericirea.
La acest proiect au participat P.I.P Anghel Elena-Angelica și P.I.P. Florea Marinela și elevii claselor pregătitoare A și B.
Obiective principale
Dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor: Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale prin activități interactive care încurajează empatia, colaborarea și gestionarea emoțiilor.
Promovarea sănătății sociale și emoționale: Realizarea de activități care sprijină bunăstarea mentală și emoțională a elevilor și profesorilor, într-un cadru educațional pozitiv și încurajator.
Îmbunătățirea motivării și stării de bine în școli: Crearea unui mediu școlar sănătos și pozitiv prin activități care sporesc motivația și implicarea elevilor și profesorilor în viața școlii.
Colaborare internațională: Colaborarea între elevi și profesori din diferite țări, pentru a învăța unii de la alții prin partajarea experiențelor și a ideilor.
Utilizarea instrumentelor digitale (Web 2.0): Implementarea unor platforme digitale și aplicații educaționale pentru a aduce activitățile educaționale într-un mediu online, facilitând învățarea interactivă.
Activități și produse realizate
Proiectul a inclus o gamă largă de activități destinate să sprijine dezvoltarea personală și socială a elevilor, încurajându-i să își exprime emoțiile, să colaboreze și să învețe într-un mod plăcut și interactiv:
Activități de promovare a bunăstării emoționale: Au fost organizate jocuri și exerciții care să-i ajute să învețe să gestioneze emoțiile, să își îmbunătățească relațiile interpersonale și să adopte un stil de viață echilibrat.
Workshop-uri de artizanat și creativitate: Activități creative în care elevii au creat obiecte de artizanat sau vor explora tehnici de design pentru a exprima ceea ce înseamnă „fericirea” și „starea de bine”.
Sport și educație fizică: Jocuri și activități fizice care au promovat sănătatea fizică și mentală, încurajând elevii să fie activi și să colaboreze în echipe.
Utilizarea Web 2.0: Elevii și profesorii au creat și au participat la activități online, folosind platforme educaționale și instrumente digitale pentru a împărtăși idei, a dezvolta produse comune și a învăța unii de la alții.
Dezvoltarea unor resurse educaționale comune: Colaborarea pentru realizarea unor materiale educaționale și resurse multimedia care susțin activitățile de bunăstare și educație emoțională, care vor fi distribuite și utilizate de toate școlile partenere.
Impact și concluzii
La finalul acestui proiect, s-a observat o îmbunătățire semnificativă a motivației și bunăstării elevilor și profesorilor. Proiectul a contribuit la dezvoltarea unor abilități de viață esențiale pentru succesul social și emoțional al elevilor, iar utilizarea platformelor digitale a adăugat un element inovativ și interactiv în educație.
„Mutlu Ol - Be Happy” a stimulat colaborarea internațională și a promovat un mediu de învățare pozitiv, în care elevii nu doar că au învățat despre importanța bunăstării emoționale, dar au avut și oportunitatea de a împărtăși idei și de a învăța unii de la alții într-un mod distractiv și educativ. Proiectul a creat o atmosferă plăcută și motivantă în școlile participante, contribuind astfel la o educație holistică și de calitate.
Proiectul eTwinning „Journey to the space with numbers”
Proiectul „Journey to the space with numbers” s-a desfășurat în anul școlar 2023-2024 și a reunit parteneri din 7 țări: România, Turcia, Bulgaria, Grecia, Croația, Lituania și Italia. Inițiat de profesori din diverse țări, școala noastră fiind cofondator prin P.I.P. Anghel Elena-Angelica, acest proiect a avut ca scop învățarea matematicii și științelor naturii de către copiii de vârstă preșcolară și școlară mică într-un mod ludic, prin activități interactive, care să îi pregătească pentru viitorul lor școlar.
La acest proiect au participat P.I.P Anghel Elena-Angelica și P.I.P. Florea Marinela și elevii claselor pregătitoare A și B.
Obiective principale
Îmbunătățirea înțelegerii conceptului de numere la copii prin activități captivante, care implică jocuri și competiții.
Încurajarea dezvoltării abilităților de rezolvare a problemelor și de gândire creativă în cadrul unui context legat de spațiu și știință.
Promovarea educației prin jocuri care fac învățarea matematicii mai atractivă și mai accesibilă copiilor de vârstă preșcolară.
Îmbunătățirea abilităților de exprimare personală ale copiilor, prin prezentarea materialelor pe care le vor crea.
Folosirea materialelor reciclabile pentru a învăța importanța protecției mediului și a resurselor, într-un cadru educativ.
Activități și produse realizate
Proiectul a inclus activități educative legate de tema „călătorie în spațiu cu numere”, care au fost destinate să facă învățarea mai interactivă și memorabilă pentru copii:
Jocuri de competiție: Copiii au participat la jocuri de tip „concurs de numere” în care au învățat să folosească numerele într-un context ludic.
Experimente și activități tematice: Au fost organizate activități care au inclus realizarea unor experimente inspirate din spațiu, precum și exerciții de potrivire a numerelor, pentru a consolida înțelegerea acestora.
Călătorie în spațiu cu o rachetă: Activități care au inclus concursuri în care copiii au folosit numere pentru a „ajunge” în spațiu, învățând despre spațiu și numere într-un mod interactiv.
Materiale reciclabile: Copiii au învățat să folosească materiale reciclabile pentru a crea obiecte tematice, în cadrul unor proiecte de grup, având astfel oportunitatea de a învăța despre importanța protejării planetei.
Prezentări: La finalul proiectului, fiecare copil a prezentat produsul realizat, vorbind despre legătura dintre numere și spațiu, consolidându-le abilitățile de a folosi o limbă străină și încrederea în sine.
Impact și concluzii
La finalul acestui proiect, am obținut un „spațiu de învățare” în care toate materialele realizate au fost expuse, iar copiii s-au putut bucura să le prezinte și să discute despre ele. Activitățile din cadrul proiectului au ajutat copiii să înțeleagă noțiuni abstracte, precum numerele și spațiul, prin exemple concrete, făcându-le învățarea mai durabilă și interesantă.
„Journey to the space with numbers” a contribuit la dezvoltarea inteligenței multiple a copiilor și i-a încurajat să își exprime creativitatea și să aprecieze diversele modalități prin care pot învăța și comunica. Copiii au învățat că matematica poate fi un joc plin de distracție și imaginație, iar acest proiect a lăsat o amintire plăcută și o legătură durabilă între elevi, prin intermediul numerelor și al temei fascinante a spațiului.
Proiectul eTwinning „Green Schools and Flowers”
Proiectul „Green Schools and Flowers”, desfășurat în anul școlar 2023-2024, a reunit parteneri din 6 țări: Turcia, Grecia, România, Lituania, Cehia și Bulgaria. Acest proiect multidisciplinar și-a propus să încurajeze copiii să se conecteze cu natura, să aprecieze frumusețea mediului înconjurător și să învețe despre sustenabilitate, ecologie și protecția mediului, în timp ce dezvoltă abilități de utilizare a tehnologiilor moderne, inclusiv codificare, ICT și învățare prin scenarii de tip NBS (Nature-Based Solutions).
La acest proiect au participat P.I.P Anghel Elena-Angelica și P.I.P. Matei Florinela și elevii claselor pregătitoare A și a II-a D.
Obiective principale
Încurajarea copiilor să aprecieze și să protejeze mediul natural prin activități educative despre flori, grădini și sustenabilitate.
Promovarea unui stil de viață sănătos și responsabil, integrând concepte de ecologie și protecția mediului în viața cotidiană a copiilor.
Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor prin utilizarea instrumentelor Web 2.0, realitate augmentată și tehnici moderne de învățare.
Crearea unui mediu de învățare plăcut, în care copiii să învețe despre utilizarea eficientă a resurselor naturale, reciclare și conservarea ecosistemelor.
Implementarea unui proiect de grădini verzi în școli, care să ofere un exemplu de mediu educațional sustenabil și să adâncească cunoștințele despre florile și plantele care pot contribui la îmbunătățirea calității vieții.
Activități și produse realizate
Proiectul a inclus o serie de activități interactive și educative care au pus accent pe protecția mediului și învățarea sustenabilității prin diverse discipline, inclusiv STEM, artă și tehnologie:
Crearea de grădini școlare: Fiecare școală participantă a amenajat un colț verde sau o grădină cu flori, implicând elevii în activități de plantare și întreținere a acestora, învățând despre biodiversitate și importanța plantelor pentru ecosisteme.
Ateliere de reciclare și utilizare a materialelor: Elevii au învățat să creeze obiecte utile din materiale reciclate, dezvoltându-le abilități de sustenabilitate și creativitate.
Jocuri educaționale și aplicații ICT: Folosind tehnologii moderne, copiii au învățat prin jocuri educaționale online și aplicații de realitate augmentată, care le-au permis să exploreze lumea plantelor, a florilor și a resurselor naturale într-un mod interactiv și atractiv.
Concursuri și evenimente de conștientizare: Proiectul a inclus diverse competiții și activități care au încurajat elevii să învețe despre schimbările climatice și cum pot contribui la protejarea mediului înconjurător.
Artizanat și exprimare artistică: Elevii au creat lucrări de artizanat inspirate de natura și florile din grădinile lor, dezvoltându-și abilități artistice și învățând despre importanța esteticii în ecologie.
Impact și concluzii
„Green Schools and Flowers” a avut un impact semnificativ asupra elevilor, profesorilor și comunității școlare, contribuind la educarea acestora în direcția unui comportament ecologic și responsabil față de mediu. Prin crearea unui mediu verde și sustenabil în școli, copiii au învățat să aprecieze natura, să protejeze resursele naturale și să contribuie activ la transformarea școlilor lor în locuri mai verzi și mai prietenoase cu mediul.
Proiectul a încurajat, de asemenea, utilizarea tehnologiilor inovative pentru învățare și a sprijinit dezvoltarea abilităților digitale ale elevilor, pregătindu-i pentru viitor într-o lume tot mai digitalizată. În acest fel, „Green Schools and Flowers” nu doar că a adâncit cunoștințele copiilor despre mediu și sustenabilitate, dar a contribuit și la formarea unei generații conștiente și responsabile față de planeta noastră.
Proiectul eTwinning „Different Cultures, the Same Emotions”
Proiectul „Different cultures, the same emotions”, desfășurat în anul școlar 2023-2024, a reunit parteneri din 10 țări: România, Turcia, Italia, Polonia, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Spania, Lituania și Letonia. Inițiat de P.I.P. Anghel Elena-Angelica (Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Alexandria, România) și prof. Gürcan Erden (Kapaklı Tülay İlgen Ortaokulu Armutlu, Türkiye), proiectul a avut ca scop promovarea înțelegerii și respectului reciproc între elevi din culturi diferite prin intermediul emoțiilor comune ce transcend granițele culturale.
Obiective principale
Încurajarea empatiei și înțelegerii între elevi din diverse culturi.
Creșterea conștientizării impactului cultural asupra emoțiilor și reacțiilor sociale.
Promovarea diversității culturale și a toleranței în cadrul școlii.
Îmbunătățirea competențelor lingvistice și interculturale prin colaborări internaționale.
Utilizarea tehnologiilor digitale pentru a facilita colaborarea și comunicarea între elevi din diverse colțuri ale lumii.
Activități și produse realizate
Elevii au fost implicați în activități interactive și creative, care le-au permis să exploreze emoțiile într-un context cultural divers, printre care:
Crearea unor povești digitale despre emoțiile trăite în diverse culturi, folosind aplicații precum Mural și Storyjumper.
Participarea la videoconferințe pentru a discuta despre diferite manifestări ale emoțiilor în funcție de cultură.
Realizarea de postere și materiale vizuale care să exprime aceleași emoții în moduri diferite, folosind tehnici de artizanat și design grafic digital.
Crearea unor dialoguri în perechi pentru a învăța despre diverse tradiții și valori culturale.
Dezvoltarea unor mini-proiecte de teatru, în care elevii au interpretat diverse scenarii bazate pe situații emoționale comune, în diverse culturi, lecturarea aceleiași povești și interpretarea unui cântec despre emoții de către toți elevii;
Realizarea mai multor produse colaborative: harta inimii din pise de puzzle, cântec în toate limbile partenerilor despre diverse emoții, o călătorie imaginară prin diverse culturi și locuri ale planetei, acrostih ilustrat prin diverse activități, realizarea titlului proiectului din emoticoane.
Impact și concluzii
Proiectul „Different cultures, the same emotions” a avut un impact semnificativ asupra elevilor și profesorilor, promovând înțelegerea profundă a diversității și a modului în care emoțiile sunt percepute și exprimate în moduri variate de către oameni din întreaga lume. Prin activitățile interactive și prin colaborarea online, elevii au învățat să aprecieze diferențele culturale, dar și să observe asemănările dintre comportamentele și sentimentele lor.
„Different cultures, the same emotions” a demonstrat importanța educației interculturale și a colaborării internaționale în formarea unor tineri deschiși și empatici, pregătiți să contribuie la construirea unei societăți mai tolerante și mai înțelegătoare. Proiectul a fost un model de succes pentru integrarea tehnologiei în procesul educațional, având ca rezultat creșterea gradului de sensibilizare a elevilor față de diversitatea culturală și emoțională a lumii.
Proiectul eTwinning „Unity in Diversity”
Proiectul „Unity in Diversity”, desfășurat în parteneriat cu școli din 9 țări europene, a avut ca obiectiv principal promovarea valorilor comune ale Uniunii Europene, precum libertatea, pacea și solidaritatea, în contextul diversității culturale și lingvistice. Inițiat de profesorii Voicu Corina (Liceul Tehnologic Aiud, România) și Emine Kaya (Liceul de Științe Sociale Istanbulluoğlu, Balıkesir, Turcia), proiectul a urmărit dezvoltarea conștiinței europene în rândul elevilor.
Obiective principale
Descoperirea simbolurilor Uniunii Europene și a conceptului de cetățenie europeană
Evidențierea contribuțiilor țărilor participante la istoria și cultura europeană
Proiectarea unor soluții durabile pentru viitorul Europei în domenii diverse
Dezvoltarea spiritului civic și a gândirii critice într-un mediu democratic și incluziv
Crearea de relații de prietenie prin schimburi de corespondență între elevi
Activități și produse realizate
Pentru atingerea obiectivelor, elevii au fost implicați în activități interactive, precum:
Crearea de cărți digitale colaborative („Cartea Unității”, „Cartea Diversității”, „Cartea Valorilor Noastre Comune”, „Cartea Păcii”)
Exprimarea opiniilor despre viitorul Uniunii Europene
Înregistrarea de mesaje vocale pentru promovarea păcii, inclusiv în sprijinul elevilor din Ucraina
Organizarea de jocuri educaționale Kahoot și întâlniri online pe Zoom
Crearea de logo-uri, postere și colaje digitale utilizând instrumente Web 2.0 (Canva, Pixizz, PicCollage)
Elaborarea de videoclipuri educaționale și prezentări interactive
Impact și concluzii
Prin metodele inovative utilizate, proiectul a contribuit la dezvoltarea competențelor digitale, civice și sociale ale elevilor, stimulând creativitatea și colaborarea internațională. Evaluarea periodică a proiectului, realizată prin chestionare și instrumente interactive (Mentimeter), a confirmat succesul inițiativei.
„Unity in Diversity” a demonstrat că, prin cooperare și implicare activă, elevii pot înțelege mai bine valorile europene și pot deveni cetățeni responsabili, capabili să contribuie la un viitor comun mai unit și mai prosper.
Proiectul eTwinning „Green Planet”
Proiectul „Green Planet”, desfășurat în anul școlar 2023-2024, a reunit parteneri din 14 țări: Albania, Armenia, Croația, Georgia, Grecia, Italia, Lituania, Macedonia de Nord, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Spania și Turcia. Inițiat de P.I.P. Moț Cornelia (Școala Gimnazială Găvojdia, România) și prof. Elvan Yetkin (Kabaklarlı İlkokulu, Turcia), proiectul a avut ca scop educarea elevilor pentru protejarea mediului și dezvoltarea unor comportamente responsabile.
Obiective principale
Creșterea conștientizării impactului negativ al poluării și găsirea de soluții pentru reducerea acestui fenomen
Promovarea reciclării selective și a reutilizării materialelor
Economisirea resurselor, inclusiv a energiei electrice
Dezvoltarea responsabilității ecologice în rândul elevilor și al comunității școlare
Dezvoltarea competențelor digitale, lingvistice și creative
Activități și produse realizate
Elevii au fost implicați în activități practice și colaborative, printre care:
Confecționarea de mascote și jucării din materiale reciclabile
Crearea de jocuri educaționale (Kahoot) și benzi desenate pe tema comportamentului ecologic
Elaborarea de cărți digitale colaborative („International Day of Environmental Education” – BookCreator, „The Eco-Mascot of the project” – Genially, Ourboox)
Participarea la activități interactive precum „Code Week” și realizarea de felicitări și semne de carte din materiale reciclabile
Acțiuni de ecologizare, plantare de copaci și colectare a materialelor reciclabile
Impact și concluzii
Proiectul a avut un impact semnificativ asupra elevilor și profesorilor, contribuind la dezvoltarea spiritului critic, a creativității și a capacității de lucru în echipă. Prin utilizarea tehnologiei și a metodelor interactive, elevii au fost motivați să se implice activ în protecția mediului și să adopte comportamente sustenabile.
„Green Planet” s-a dovedit a fi un model de bună practică în educația ecologică, demonstrând că strategiile inovative și colaborarea internațională pot avea un rol esențial în formarea unei generații responsabile față de mediul înconjurător.
Școala Gimnazială "Ștefan cel Mare" Alexandria a obținut
PREMIUL I
la Conferința Națională eTwinning 2023
Profesorii sunt cei care construiesc viitorul. De modul în care se face educație depinde lumea în care vom trăi. Profesorul trebuie să se adapteze permanent la contextul social, economic, cultural, tehnologic, să țină cont de nevoile și interesele de învățare ale elevilor. Pentru asta, e nevoie să înveți permanent, de oriunde și din orice, să fii creativ, autodidact, să te inventezi și să te reinventezi, să aduci inovație în sala de clasă.
Astfel de profesori dedicați, pasionați, creativi, dornici să schimbe lumea, capabili să depășească barierele de care uneori se lovesc, întâlnești în comunitatea eTwinning.
Proiectul eTwinning „Our Schools Beautiful, Sustainable, Together”
Proiectul „Our Schools Beautiful, Sustainable, Together” (O.S.B.S.T.), desfășurat în anul școlar 2022-2023, a fost recunoscut cu Certificatul Național de Calitate în toate cele 12 țări participante. Acesta a oferit elevilor și profesorilor oportunități de învățare colaborativă și experiențe interculturale valoroase.
Obiective principale
Dezvoltarea relațiilor bazate pe empatie, prietenie și incluziune
Promovarea unui stil de viață sănătos și a unei alimentații echilibrate
Cultivarea respectului față de mediu și a unor comportamente sustenabile
Creșterea creativității prin lectură și realizarea de produse educaționale
Dezvoltarea competențelor de comunicare în limbi străine și a competențelor digitale
Sensibilizarea față de aspectele culturale ale țărilor participante și promovarea culturii românești
Încurajarea inițiativei și a lucrului în echipă
Proiectul a fost structurat sub forma unui calendar al sărbătorilor internaționale, fiecare lună incluzând activități interactive și inovative. Elevii au fost implicați în dezbateri, jocuri educaționale, experimente, creații artistice și colaborări transnaționale. Printre produsele realizate se numără cărți digitale, hărți interactive, jocuri educaționale, reviste online și videoclipuri. Utilizarea tehnologiei a fost esențială, elevii familiarizându-se cu platforma eTwinning și cu diverse instrumente digitale. Proiectul a fost evaluat periodic prin chestionare și întâlniri online, fiind apreciat pentru abordarea sa inovatoare, colaborarea eficientă și impactul educațional semnificativ.
Proiectul „Our Schools Beautiful, Sustainable, Together” rămâne un exemplu de bună practică în educația modernă, promovând învățarea prin colaborare, utilizarea noilor tehnologii și integrarea metodelor interactive în procesul didactic.
Bucuria invățării prin proiecte eTwinning
Anul școlar 2022-2023 se apropie cu pași repezi de jumătatea lui cireșar, când se va încheia lăsându-ne să ne bucurăm de bogata recoltă eTwinning pe care cu dragoste și răbdare profesori și elevi ai Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria au semănat-o de la sfârșitul verii trecute.
De-a lungul experienței noastre eTwinning, printre promotorii mesajului eTwinning în Școala Gimnazială ,,Ștefan cel Mare”, care recent a obținut titlul european „Școala eTwinning” pentru anii școlari 2023-2025, se afla prof. Marin Cristian, directorul instituției, prof. Dobrin Paula, P.I.P. Anghel Angelica, P.I.P. Cătrună Liliana, P.I.P. Achim Paula, prof. Vasile Anca si P.I.P. Matei Florinela.
Proiectele eTwinning derulate în acest an școlar de cadrele didactice și elevii școlii noastre sunt următoarele:
1. „Digital maths”, P.I.P. Anghel Angelica și elevii clasei a IV-a A. Parteneri: Slovenia, Macedonia, Lituania, Bulgaria, Armenia, Turcia, Italia
2. « Fight for your rights ! », prof. Dobrin Paula și elevii clasei a VIII-a B. Parteneri: Albania, Albania, Azerbaidjan, Bulgaria, Grecia, Italia, Iordania, Polonia, Romania, Turcia.
3. „Let me tell you a story about a plant”, P.I.P. Anghel Angelica și elevii clasei a IV-a A /P.I.P. Matei Florinela și elevii clasei I D. Parteneri: România, Grecia, Croația
4. „Our dear school” , P.I.P. Anghel Angelica și elevii clasei a IV-a A /P.I.P. Matei Florinela și elevii clasei I D. Parteneri: Bulgaria, România, Albania, Polonia, Grecia, Italia,Turcia, Lituania .
5. “Our Schools Beautiful, Sustainable, Together” , prof. Dobrin Paula și elevii clasei a VI-a D. Parteneri: Albania, Croația, Germania, Grecia, Italia, Iordania, Lituania, Macedonia, Polonia, România, Spania, Turcia.
6. „RespAct”, prof. Vasile Anca și elevii clasei a VIII-a B. Parteneri: Turcia, România, Italia, Portugalia.
7. „The screen is small, my family is big”, P.I.P. Anghel Angelica și elevii clasei a IV-a A. Parteneri: Turcia, Letonia, Armenia, Croația
Aceste proiecte extraordinare , prin maniera « prietenoasă » în care sunt concepute și prin diversitatea tematicii propuse, i-au motivat puternic pe elevi să participe și le-au oferit oportunități sigure de dezvoltare a competențelor-cheie – comunicare într-o limbă străină, sensibilizare și exprimare culturală, cetățenie democratică, competențe personale, sociale și de a învăța să înveți, competențe digitale- prin implicarea lor în activități interdisciplinare atractive – limbi străine, arte, tehnologie, T.I.C., istorie, geografie, educație socială-civică, educație fizica și prin colaborarea fructuoasă cu parteneri din școli provenind din țări ale spațiului european și din afara acestuia.
Proiectele eTwinning nu sunt doar simple proiecte de colaborare între instituții de învățământ europene, ci reprezintă experiențe pedagogice și culturale valoroase pentru toți cei implicați (profesori, elevi, părinți) într-o muncă complexă și pasionantă, care conduce la « îmbogățirea » tuturor prin realizarea țintelor propuse și prin stabilirea unor relații de prietenie «fără frontiere».
Coord. proiecte și programe educative,
Prof. Dobrin Paula
Mândri de recolta bogată in Certificate Naționale de Calitate eTwinning 2021-2022
Proiectul eTwinnig ,,OUR STORY, OUR HISTORY"
Proiectul eTwinning „OUR STORY, OUR HISTORY”, o poveste despre rădăcini, aripi, interculturalitate, toleranță, incluziune, colaborare strânsă și îmbogățire spirituală
Vara lui 2021 nu-și luase încă rămas bun de la noi când, împreună cu profesori și elevi din 15 țări europene am hotărât sa pornim într-o călătorie frumoasă la care ne-au invitat cu inima deschisă pentru a ne face cunoscute și a cunoaște rădăcinile adânc împlântate în istorie ale poporului nostru și ale celor ale partenerilor noștri, inițiatoarele proiectului „Our Story, Our History”, prof. Corina Valentina Voicu de la Colegiul Tehnic Aiud, județul Alba si prof. Meltem Yilmaz, Kandıra Anadolu Lisesi din Kandıra, Turcia.
În miez de august ne-am întâlnit pe platforma e-Twinning si ne-am prezentat noi și locurile frumoase din care venim. Ne-am împrietenit, ne-am exprimat așteptările în chestionarele de debut al proiectului, ne-am pus de acord asupra sarcinilor de lucru, am stabilit echipe din țări diferite, am creionat activitățile colaborative si ne-am lansat in călătoria pe firul istoriei. Pentru echipa Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria acest proiect a fost unul extrem de agreabil si fructuos.
De-a lungul proiectului, care s-a derulat pe tot parcursul anului școlar 2021-2022, elevii au desfășurat diverse activități colaborative în echipe mixte formate din elevi din țări diferite prin care și-au dezvoltat imaginația, creativitatea (concepând diverse produse – logo-uri, postere, desene/picturi, felicitări, decorațiuni, videoclipuri, jocuri, cărți colaborative, prezentări colaborative) și spiritul de echipă, și-au ameliorat nivelul de utilizare a limbii engleze (schimburile dintre participanți efectuându-se în limba engleză) și a instrumentelor Web 2.0 în crearea sarcinilor, și-au îmbogățit cultura generală cu elemente legate de istoria popoarelor din care provin participanții la proiect: locuri cu rezonanță istorică, personalități marcante în istoria popoarelor partenere, legende, tradiții, costume populare, sărbătorirea zilelor naționale. Lucrul în echipe mixte a fost extraordinar de bine primit și i-a făcut pe elevi să se împrietenească, iar produsele create împreună (cărți colaborative în Story Jumper, Book Creator, Ourboox, galerie în Google Presentation cu costumele tradiționale specifice țărilor partenere, poeme acrostihuri, videoclipuri cu sărbătorirea zilelor naționale, colecții Wakelet dedicate sărbătorilor de Crăciun, Paști și zilei de 9 mai- Ziua Europei si ziua eTwinning) sunt demne de admirat.
Participarea la acest proiect a însemnat atât pentru profesori, cât şi pentru elevi o permanentă provocare a motivației, creativității și implicării elevilor, o experiență de învățare valoroasă şi o nouă abordare educativă menită să lărgească orizontul de cunoaștere și să stimuleze dorința de învățare pe tot parcursul vieții a celor implicați.
Grație eTwinning, cadre didactice și elevi din şcolile ţărilor europene pot beneficia de o experiență de învățare deosebită folosind platforma eTwinning prin care se promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei.
Elevii Școlii Gimnaziale ,, Ștefan cel Mare'' din Alexandria se pregătesc să finalizeze un nou proiect eTwinning
Anul şcolar 2021-2022 reprezintă pentru elevii Școlii Gimnaziale ,,Ștefan cel Mare'' din Alexandria un an fructuos din punctul de vedere al implicării în proiecte eTwinning. Unul dintre acestea este proiectul ”Seasons through the eyes of children”, proiect iniţiat de prof. Cornelia Alina Moţ de la Şcoala Gimnazială Găvojdia, judeţul Timiş şi prof. Corina Valentina Voicu de la Colegiul Tehnic Aiud, județul Alba. Din septembrie 2021 si până la sfârșitul lunii mai 2022, elevi provenind de la trei clase ale școlii noastre, clasa I C - P.I.P Achim Paula, clasa a III-a C – P.I.P. Cătrună Liliana și clasa a VI-a B- prof. Dobrin Paula, colaborează cu elevi din școli partenere din Armenia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Italia, Lituania, Macedonia de Nord, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Turcia si Ucraina, în cadrul proiectului ale cărui activități bogate și variate vizează cele patru anotimpuri şi toate elementele specifice acestora: natura în cele patru anotimpuri, condiţiile meteorologice, activităţile sezoniere ale oamenilor și tradițiile si sărbătorile reprezentative pentru fiecare anotimp. De-a lungul proiectului, elevii au desfășurat diferite activități colaborative în echipe mixte cu elevi din alte țări prin care și-au dezvoltat imaginația, creativitatea (concepând diverse produse – logo-uri, postere, desene/picturi, felicitări, decorațiuni, videoclipuri, jocuri, cărți colaborative, prezentări colaborative) și spiritul de echipă, și-au ameliorat nivelul de utilizare a limbii engleze (schimburile dintre participanți efectuându-se în limba engleză) și a instrumentelor Web 2.0 în crearea sarcinilor, și-au îmbogățit cultura generală cu elemente legate de tradițiile și obiceiurile specifice fiecărui anotimp înțările participante în proiect și, nu în ultimul rând și-au dezvoltat empatia pentru natură şi frumuseţea ei în diferite anotimpuri. Proiectul se va finaliza cu realizarea unui portofoliu cu produsele realizate de parteneri, cărţi electronice, poeme acrostice şi videoclipuri cu activităţile colaborative. Participarea la acest proiect înseamnă atât pentru profesori, cât şi pentru elevii o permanentă provocare, o inedită experiență de învățare, dar și o nouă practică educativă menită să stimuleze creativitatea copiilor și motivația acestora pentru învățare. Mulțumită eTwinning, cadrele didactice și elevii din şcolile ţărilor europene se pot bucura de o experiență de învățare deosebită folosind platforma de comunicare prin care se promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei.
C.P.P.E. ,
Prof. Dobrin Paula
Dear Earth este un proiect realizat pe platforma e-Twinning și desfășurat în perioada 2021 – 2022, la care au luat parte Turcia, România, Spania, Azerbaidjan și Letonia; un proiect inovator ce a folosit tehnici moderne de învățare și conștientizare în domeniul protecției mediului. Temele abordate sunt foarte importante, noi și de interes în întreaga lume. În cadrul proiectului, elevii au învățat despre țintele propuse la nivel global privind protecția mediului, folosind tehnica Brainstorming. Elevii au lucrat în grupuri mixte pentru a pregăti prezentări, cărți electronice, jocuri Kahoot, postere și documentare. În cadrul proiectului au fost folosite instrumente web 2.o tools, copiii participând la webinarii/documentându-se. Toate activitățile au fost realizate de către elevi, acestia dezvoltându-și atât creativitatea, cât și lucrul în echipă și competențele de comunicare în limba engleză.
Dear Earth
În acest an școlar (2022-2023), elevii clasei a IV-a A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, desfășoară 4 proiecte eTwinning: ,,Our dear school"; ,,Let me tell you a story about a plant”; „THE SCREEN IS SMALL, MY FAMILY IS BIG-EKRAN KÜÇÜK, AİLEM BÜYÜK” și „DIGITAL MATHS”, la două dintre acestea fiind cofondatori (,,Our dear school''; și „THE SCREEN IS SMALL, MY FAMILY IS BIG-EKRAN KÜÇÜK, AİLEM BÜYÜK”), iar la două dintre ele având parteneri de proiect elevii clasei I D, coordonați de P.I.P. Matei Florinela (,,Our dear school" și „ Let me tell you a story about a plant”).
1. Proiectul ,,Our dear school”; este inițiat de prof. Natascia Pica de la ICS 2 di Ferentino, Italia și prof. Anghel Elena-Angelica de la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Alexandria și desfășurat în colaborare cu grădinițe și școli din România, Turcia, Italia, Albania, Polonia, Lituania, Bulgaria și Grecia. Proiectul a pornit de la ideea că în toate unitățile de învățământ din toate țările există o multitudine de activități pe care profesorii și elevii le fac în fiecare zi, în fiecare lună și pentru fiecare eveniment, de aceea activitățile propuse presupun cunoașterea unor noi realități școlare de dincolo de granițele noastre naționale, activități colaborative de exersare a competențelor digitale și lingvistice.
2. Proiectul „Let me tell you a story about a plant” este inițiat de prof. Julijana Banovac de la Osnovna škola ,,Dobriša Cesarić”; Croația și prof. Chrysa Bouboureka de la 2nd Vocational High School in Kozani, Grecia și desfășurat în colaborare cu școli din Grecia, România și Croația. Proiectul își propune să prezinte plante care sunt cultivate din vechime până în zilele noastre și care oferă oamenilor produsele lor în scopuri alimentare, farmaceutice sau cosmetologice. Fiecare școală-partener alege o plantă din producția agricolă locală. Prin activități de cercetare, observare și colaborare, elevii interacționează și cunosc poveștile acestor plante. Pe măsură ce proiectul evoluează, ei descoperă produsele pământului din fiecare loc și biodiversitatea fiecărei zone, fac schimb de cunoștințe, experiențe și practici privind cultivarea și culturile acestor produse, recunosc importanța conservării plantelor locale și necesitatea de a le proteja împotriva factorilor nocivi din zilele noastre.
3. Proiectul „The Screen Is Small, My Family Is Big-Ekran Küçük, Ailem Büyük” este inițiat de prof. Canan Bozdemir de la Fatin Rüştü Zorlu İlkokulu, Turcia și prof. Anghel Elena-Angelica de la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Alexandria și desfășurat în colaborare cu alte școli din Turcia, Grecia, Croația, Letonia și Azerbaidjan. Proiectul a fost creat pornind de la ideea că tehnologia este un factor mportant care ne face viața mai ușoară, dar suntem conștienți că suntem dependenți de tehnologie fără să ne dăm seama în timp ce folosim tehnologie? Prin activitățile propuse în cadrul acestui proiect se va urmări reducerea timpului în care suntem dependenți de ecran, învățând să utilizăm corect tehnologia și permițând elevilor noștri să facă activități cu familiile lor în timpul liber.
4. Proiectul „Digital Maths” este un proiect inițiat de prof. Hatice Yavuzyilmaz de la Yıldıztepe İlkokulu , Turcia și prof. Ana Novikiene de la Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija, Lituania și desfășurat în colaborare cu școli din Turcia, Lituania, România, Bulgaria, Olanda, Macedonia de Nord, Armenia și Slovenia. Deoarece ne întâlnim cu inovațiile tehnologice zi de zi, prin acest proiect sunt propuse activități prin care să integrăm noile tehnologii în educație, să învățăm și să utilizăm diverse instrumente web 2.0, să folosim internetul în siguranță în activități colaborative atractive.
De-a lungul anului școlar 2021-2022, elevii clasei a III-a A, coordonați de P.I.P. Anghel Elena-Angelica, au desfășurat 5 proiecte eTwinning :
1. „Music is from my heart”, proiect inițiat de prof. Asiye Tekiner de la Șehit Metin Arslan Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi, Çorlu, Turcia și prof. Gamze Fatma Duman de la Kiraz Çok Programli Anadolu Lisesi, Kiraz, Turcia, desfășurat în colaborare cu școli din Turcia și Spania, prin intermediul muzicii, ca mijloc universal de comunicare. Elevii din școlile partenere au desfășurat activități de traducere a unor cântece din limba maternă în limba engleză și invers, activități colaborative de realizare a unui acrostih bazat pe titlul proiectului, a unei cărți colaborative sub forma unui dicționar ilustrat, toate aceste activități fiind desfășurate cu ajutorul instrumentelor Web 2.0.
2. „STEM of climate”, proiect inițiat de prof. Gül Dudu Menzi de la Milli Mensucat Ilkokulu Seyhan, Turcia și prof. Gülcan Çiçek de la Șehit Fatih Efiloğlu Ilkokulu Unye, Turcia, desfășurat în colaborare cu școli din Turcia, Italia, Croația. Activitățile desfășurate, numeroase și foarte interesante, au pornit de la ideea că unul dintre efectele schimbărilor climatice din ultimii ani este creșterea numărului de dezastre naturale. Dezastrele naturale precum cutremurele, incendiile și inundațiile, care sunt în creștere în lume, cauzate de schimbările climatice, au un impact mare asupra pierderii de vieți și proprietăți. Astfel, pe parcursul proiectului, elevii au vizionat diverse videoclipuri despre efectele cutremurelor, inundațiilor, incendiilor asupra schimbărilor climatice, au realizat și prezentat diverse materiale informative despre schimbările climatice, au desfășurat activități de diseminare de tip Answergarden, au realizat desene și diverse obiecte (clădiri și poduri rezistente, avioane de stingere a incendiilor), evaluări lunare a activităților prin jocuri precum Kahoot, Quizizz, Wordwall, activități colaborative de realizare de postere în cadrul Săptămânii Pădurii, acrostihuri pe tema siguranței online, realizarea unui calendar al mediului și a unor cărți cu activitățile desfășurate.
3. „IKLIM MUHAFIZLARI- Climate guards”, proiect inițiat de prof. Arzu Yuksel Ozyigit de la Yildirim Bayezit Ilkokulu Merkez, Turcia și prof. Hatice Terzi de la Alatarla Ilkokulu Tașkopru, Turcia, în colaborare cu diverse școli din Turcia și Italia. Activitățile proiectului s-au referit la conștientizarea problemelor de mediu, a cauzelor care au produs aceste probleme și identificarea soluțiilor pentru un mediu sănătos, nepoluat. Elevii din școlile partenere au desfășurat variate activități: plantări de flori și copaci, realizarea unor insigne de „gardiani ai mediului”, fotografierea cerului din diverse locații în fiecare lună, schimburi de informații despre diverse probleme ale mediului, realizat în echipe, prezentarea anotimpurilor prin realizarea unor creații plastice, marcarea prin activități specifice a zilelor de 8 februarie – Ziua Siguranței pe Internet și 22 martie – Ziua Apelor, a Săptămânii Pădurii, realizarea unui acrostih referitor la mediu.
4. „Learning is fun with super simple technology”, proiect inițiat de prof. Arife Akbenli de la Hakan Akbiyik Ilkokulu Pursaklar, Turcia și prof. Leila Jedi de la Mev Koleji Ozel Basinkoy Ilkokulu Bakirkoy, Turcia, în colaborare cu școli din Turcia, Italia, Portugalia, Spania. Activitățile desfășurate în cadrul proiectului au urmărit dezvoltarea abilităților de utilizare a limbii engleze, pornind de la ideea că adăugarea de distracție în procesul de învățare poate facilita învățarea și, deoarece generația Z este interesată de tehnologie, acest proiect îi motivează să participe activ în cadrul activităților.
Utilizând variate aplicații Web 2.0., elevii au desfășurat diverse activități, precum: „My Superhero”, „My favourite fruit”, „My dream job”, „I love science”, acrostihuri, semne de carte, puzzle-uri, măști eTwinning, videoclipuri și cărți colaborative.
5. „Using web 2 tools for writing”, proiect inițiat de prof. Ecem Akinti de la Dilovasi Akșemseddin Ilkokulu Dilovasi, Turcia și prof. Feyza Belli de la Ozel Arsuz Yukseliș Ilkokulu Arsuz, Turcia, în colaborare cu alte școli din Turcia, care a urmărit exersarea abilităților de utilizare a instrumentelor TIC și îmbunătățirea abilităților lingvistice ale elevilor prin diverse activități: „Totul despre mine”, „Rutina mea zilnică”, „Profesii”, „Orașul meu”, „Hainele mele”, „Mâncăruri și băuturi”.
Scopurile principale ale acestor proiecte au fost : dezvoltarea spiritului de colaborare, îmbogățirea culturii generale, exersarea abilităților de comunicare într-o limbă străină, dezvoltarea creativității și a imaginației, a utilizării diverselor instrumente Web 2.0. prin realizarea unor logo-uri, postere, desene, videoclipuri și a altor materiale colaborative. Au existat diverse întâlniri organizatorice între profesorii implicați în aceste proiecte, precum și întâlniri între elevii școlilor partenere, în cadrul cărora au dialogat în limba engleză și au desfășurat diverse activități comune : cântece, dansuri, jocuri etc.
Proiectele eTwinning oferă personalului didactic din şcolile ţărilor europene o platformă de comunicare, promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei.